ILISU BARAJI DARGEÇİT MİDYAT
ULAŞIM YOLU
0+000 – 27+440 kilometreler arası yol çalışması yapılarak sahanın tanzimi, projelerin hazırlanması,projeye uygun olarak kazı ve dolgu çalışmalarının yapılması, sanat yapılarının yapılması yolun üstyapıya hazır hale getirilmesi işlerinin ve alttemel, temel ve binder(asfalt) dökülerek trafiğe açılmıştır.
27+440 ve 40+500 kilometreler arasına kadar toprak çalışması halen devam etmektedir.± 20 cm terasman koduna getirilmiştir.
39+500 ile 48+000 km arasında kazı dolgu çalışmaları yapılmaktadır. 1.100.000 M3 kazı ve dolgu işi, Alttemel, Temel ve Binder yapılması 0+000 ile 48+000 kilometreleri arasında aşınma tabakası da yapılarak işin tamamının teslimi 30.12.2012 tarihine kadar DSİ 10. BÖLGE ile NUROL-CENGİZ ADİ ORTAKLIĞI’na taahhüdü kalan işlerin tamamı ’nın teslim edilmesi ve yolun tamamının trafiğe açılması programlanmaktadır.
DSİ BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ’nun Ilısu Barajı ve köy yollarının bağlantı noktalarının iyileştirilmesi için 42+000 km ilave yapılması gerekliliği ve bu yolların da yukarıda belirtilen tarihe kadar bitirilmesi programımızdadır.
Bu projenin inşaatında kullandığımız iş makineleri, araçlar ve yardımcı ekipmanların tamamı kendi malımız olarak üretimimizin her aşamasında;
Asfalt plenti, konkasörler ve kullanılan diğer tüm ekipmanlar firmamızın deneyimli iş gücü kadrosuyla bütünleşik gerçekleştirdiğimiz projemizin kalitesini arttırmaktadır.
Üzerinde çalıştığımız bu yolun inşaatının bitirilerek ulaşıma açılmasıyla, Dargeçit – Midyat arasındaki ulaşım mesafesi 60 dk ’dan 30 dk ’ya düşürülecek olup yolun konforuda gözle görülür bir şekilde düzgün bir hale getirilmiştir.
Yolun inşaatının tamamı bittiği zaman ulaşımın daha da kısalacağı ve çevreyle olan bağlantılarının daha kolay olacağı, çevre beldelere ekonomik kalkınma ve zaman açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.
Ilısu Barajı Çevre Yolları ‘nın Tanımı ve Tarihçesi
GAP’ın can damarı Dicle – Fırat Nehirleri Türkiye su potansiyelinin yaklaşık % 28,5’ini oluşturmaktadır.
Ilısu Projesi, dünyanın en büyük su projelerinden birisi olan GAP’ın temel unsurlarındandır. Ilısu Barajı; Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde, Suriye sınırına yaklaşık 45 km mesafede, Dicle Nehri üzerinde inşa edilecek olup, tamamlandığında 1 200 MW kurulu güç ile yılda ortalama 3 833 GWh enerji üretecektir.
Tesis işletmeye alındığında; gövde hacmi açısından (45 milyon m3) Türkiye’nin 2., kurulu güç bakımından da 4. büyük barajı olacaktır.
Ilısu Barajı ve Hidroelektrik Santrali Projesi (Ilısu Projesi), 1954 yılında Dicle Nehri’nin toprak ve su kaynaklarının geliştirilmesine ilişkin çalışmalar doğrultusunda, DSİ tarafından başlatılmıştır.
Ilısu Barajı; Hükümetler Arası İkili İş Birliği çerçevesinde, Türkiye Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu’nun, 1997 yılı Kararnamesi ve 2004 yılı Kararname Tadilatı uyarınca yapılmaktadır.
05 Ağustos 2006’ da temeli atılan Ilısu Barajı ve HES Projesi yalnızca enerji ve tarım projesi olmayan aynı zamanda da bölgesel olarak ekonomik, kültürel ve sosyal gelişimi sağlayacak bir yapısal dönüşüm projesi olarak görülmektedir.
YOL ÇALIŞMASI
Mardin / Midyat – Dargeçit – Ilısu ve Şırnak / Güçlükonak yol ayrımına kadar 52750 mt mesafeyi kapsayan anayol projesi, yapım çalışmalarına başlandıktan hemen sonra Baraj Projesinin askıya alınması sebebiyle durdurulmuştur. Yol bakımından son noktalarda bulunan Mardin – Dargeçit ilçesi ve Şırnak – Güçlükonak ilçesi proje tamamlandığında anayol geçiş hattında birer ilçe olacaklar ve aralarındaki mesafe yaklaşık iki saat kısalacaktır. Şu anda yalnızca Dargeçit – Ilısı Baraj Şantiyesi arasındaki 9400 mt’ lik yolun iyileştirme kapsamında asfaltlama çalışması tamamlanmıştır.